Racen is niet alleen een hobby maar het is ook een passie en levensstijl
No fear. No limits. No equal.
Ons team
Mike van der Veer
Positie Algemeen Directeur, Kart & Auto Coureur, Race Instructeur
Over Mike is behulpzaam maar doet de dingen het liefst op zijn eigen manier. Hij is geïnteresseerd in/krijgt energie van dingen die hij leuk vindt wat zich uit in de autosport. Hij vind het leuk om mee te denken en is kritisch. Daarnaast is hij altijd in voor een praatje en een geintje en vind hij het leuk om anderen wat te leren.
Door *2019* Rookie Kampioen Dnrt Peugeot 206 GTI Cup *2021* Kampioen Vrij Klasse Senior Rotax Max ---------->> Racen zit in mijn bloed. Van kleins af aan hou ik al van autoracen en ging ik met mijn vader naar het circuit. Hier hielpen wij bij raceteam RS-motorsport. Mijn vader hielp de monteurs en ik zorgde voor het noteren van de rondetijden en de uitslagen, het in orde maken/houden van de bandendruk en de catering voor de monteurs/coureurs. Ondertussen genoot ik van alle verhalen. Zelf kartte ik regelmatig op indoorbanen en daar was ik vaak de snelste. Maar ik wilde meer: de lat hoger leggen, tegen coureurs rijden die vaker wedstrijden reden. Aan racen hangt een prijskaartje en dat maakt de weg ernaartoe lastiger. Maar racen zit nu eenmaal in mijn bloed. Ik wist dus dat het zou gebeuren, alleen wanneer? In oktober 2015 hakte ik de knoop door en stortte me volledig op het karten. Ik ging 2-uurs outdoor races rijden, in gehuurde karts. Mijn eerste race was op Circuit Park Berghem. Daar behaalde ik, met een kleine achterstand op mijn voorganger, P4. Mijn tweede race was kort daarna, ook een 2-uurs race, bij Kartcentrum Lelystad. Dit was mijn eerste keer op deze baan en het regende. Ondanks dat ik nog nooit in de regen had gereden behaalde ik de derde plek. Mijn eerste podiumplek. En dat na twee races! In 2016 heb ik 14 keer de 2-uurs race van Circuit Park Berghem gereden, haalde ik 12 podiumplekken, waarvan 8 overwinningen en daarvan reed ik 6 keer de snelste tijd. Ik heb toen ook een eigen kart gekocht met een rotax max evo motor om te trainen. Halverwege seizoen 2017 had ik 7 keer de 2-uurs race van Circuit Park Berghem gereden en haalde ik alle 7 keer het podium, waarvan 4 overwinningen. Eind 2017 tot heden nog 6 indoor races gereden en behaalde ik 2 x de 1e en 2 x de 2e en een 4de en een 10de plek. In 2018 ook nog meegedaan aan het indoor kampioenschap bij de Kart Fabriek in Utrecht. Daarnaast nog wat losse races gereden op verschillende banen waaronder de kartbaan in Eupen, waar we deelgenomen hebben aan de 25 uurs. Zo heb ik tegen heel wat top coureurs en kampioenen kunnen rijden en zo veel bij geleerd. In 2018 besloten om met een auto te gaan racen en hebben we een Peugeot 206 gti gekocht deze heb ik uit elkaar gehaald en daarna heeft mijn vader hem helemaal race klaar gemaakt. Toen de eerste meters in een race auto, het was wel even wennen maar al snel had ik het gevoel te pakken en reed ik tijden waarmee ik 1e kon worden in de Rookie klasse van de Dnrt Peugeot 206 gti Cup. Je komt in de Rookie klasse als je niet meer dan 5 races in je leven hebt gereden. Dus het begin was er. Ik had pas één keer getraind en het kampioenschap was al in zicht. De Rookie en de Pro klasse rijden tegelijkertijd en ik kon met mijn tijden daar al in de top 5 meekomen. . 2019 Het seizoen bestond uit 7 races verdeeld over de circuits Zandvoort, Assen, Zolder, Meppen. Ik won bijna alle races in mijn klasse en werd daarom ook Rookie Kampioen 2019 Dnrt Peugeot 206 gti cup. 2020 Toch wat races kunnen rijden zowel met de Peugeot als met kart. Maar eigenlijk was het door corona een verloren jaar. 2021 Voor het eerst races rijden met mijn eigen kart en de rotax max evo motor. Ik ging rijden bij de NXT GP , in mijn eigen klasse won ik bijna alles en in de algemene klasse kwam ik ook goed mee, aan het eind van het seizoen was ik kampioen vrije klasse senior rotax max 2021. En een knappe 4e plaats algemeen. 2022-heden Ik had besloten om voor het algemeen kampioenschap te gaan. Ander frame gekocht dat werd een TD Kart. Ik wist zeker dat het daarmee ging lukken. Eerste raceweekend in 2022 op Venray. Alles met gemak gewonnen op 1 race, door een straf, na. Tweede raceweekend wat verkeerde keuzes gemaakt maar verder nog niet veel verloren. Vanaf toen sloeg het noodlot toe en begon mijn motor kuren te krijgen. Na veel nieuwe onderdelen en 3 race weekenden verder was het nog niet wat het moest zijn. We besloten naar huis te gaan en de motor te laten maken. De motor kwam terug met meer vermogen dan ooit. We hebben hem getest op Pottendijk en daar deed hij het heel goed. Ik kon nog steeds kampioen worden en omdat de motor weer goed was besloten we om deel te nemen aan het laatste raceweekend van NXT GP. Vrijdag lekker kunnen trainen dus klaar om dat kampioenschap binnen te slepen. Zaterdag eerste vrije training en toen stopte de motor er mee waardoor ik me niet kon kwalificeren. Dat zou betekenen achteraan starten en weg kampioenschap. Dus besloten we om niet meer deel te nemen, de kart in de bus te zetten en te genieten van de races op de baan. Het was een mooie dag maar niet zoals die had moeten zijn. Weg kampioenschap, weg mooie laatste eindstrijd. Maar dat hoort erbij, het blijft een mechanische sport. Wat de plannen voor volgend seizoen zijn weten we nog niet dit hangt zeker van het budget af.
Hans van der Veer
Positie Operationeel Directeur, Pitbaas, Hoofd Monteur
Over Hans houdt echt van de motorsport en is een echte MacGyver. Hij maakt alles, en zelfs zonder de juiste onderdelen vindt hij altijd wel een oplossing. Hij bouwde zelf zijn Bmw op en deed dit ook voor de race auto en karts voor zijn zoon, niks is te gek. Als hij niet weet hoe het moet zoekt hij het op. We hebben ook een gezegde "Hansie vragen altijd slagen". En natuurlijk is hij de aller grootste fan van Mike.
Door Als jonge jongen sleutelde ik aan mijn brommer en die van mijn vrienden. En later aan mijn BMW's. Verlagen, brede velgen en meer pk's. Hierdoor kwam ik in contact met RS Motorsport. Ik heb meerdere seizoenen mogen sleutelen aan de raceauto's in de Dutch Supercar Challenge. Door heel Europa naar de circuits. En Mike ging mee. Kennelijk is zo ook zijn passie voor de racerij ontstaan. Onder de naam Spring Racing ging Mike racen en ik was zijn monteur en pitbaas. Vele seizoenen waren we samen te vinden op de kartbaan en op het circuit met onze zelf gebouwde Peugeot 206 GTI cupauto. Wat is het fijn om zo je passie te kunnen delen met je zoon.
Arjen Breed
Positie Pitbaas, Monteur
Over Arjen is altijd bereid om te helpen en doet dat ook graag. Arjen is een echte aanwinst, je hoeft hem niks te vragen en staat altijd voor je klaar. En natuurlijk grootste fan van zijn zoon Jesse.
Door Gek van alles waar wielen onder zitten en/of door een brandstof motor wordt aangedreven. Op mijn zevende jaar lag mijn fiets voor de eerste keer helemaal uit elkaar en dat zou nog vele malen vaker gebeuren. Dit heeft zich voortgezet in het sleutelen aan brommers, motoren, auto’s en uiteindelijk nu dus aan een Pro-kart. Je kan wel zeggen dat ik een echte petrol head ben, zowel qua het bezitten van auto’s als er over lezen en meetings bezoeken. Met name old timers uit de jaren 60 en 70 hebben mijn voorkeur. Het racen ben ik gaan volgen nadat ik in 1985 op de TT van Assen en op het circuit van Zandvoort in de horeca ben gaan werken. De Grand Prix van Zandvoort in 1985 live meegemaakt terwijl ik patat aan het verkopen was in de Panorama bocht. Tot en met 1990 op Zandvoort gewerkt en veel races gezien en de nodige bekende racers van een vette hap voorzien. Zelf karten deed ik af en toe in een huurkart met vrienden of het werk. Echter sinds Jesse zijn kart heeft stap ik daar zo af en toe voor de lol in en anders wel in de Ferrari van Mike. Een leuk hoogtepunt was de 3e plaats in de Battle of the Parents tijdens een NXT weekend in Assen. Op de baan ben ik goed herkenbaar aan mijn helm met “Old Skool” motief tot groot verdriet van Mike…. Als vader, monteur en sponsor van Jesse en supporter van Mike en Jesse vind ik het super om bij Spring Racing betrokken te zijn. Samen met Hans de jeugd een beetje In het gareel houden en veel leren van Hans zijn sleutel skills, de basis is er wel maar op de details valt altijd wat te leren.
Jesse Breed
Positie Kart Coureur
Over Groeit nog steeds als coureur, super behulpzaam en competitief. Bijna nooit tevreden over eigen prestaties terwijl hij wel goed rijdt.
Door Al jong was ik gek van snelheid. Op mijn 17e kocht ik mijn eerste scooter die uiteraard veel te snel reed. Door mijn vriendschap met Mike ben ik gaan indoor karten en daarna ook outdoor in Berghem. Na ca 2 jaar hebben Mike, Bas en ik 2x een weekend een Prokart gehuurd en dat beviel zo goed dat ik zelf een Prokart heb gekocht. Deze heb ik inmiddels 3 jaar en hebben we als Spring Racing de nodige wedstrijden mee gereden.
Bas Konijn
Positie Kart & Auto Coureur
Over Bas is zo snel als een konijn (haas). Op een droge baan moet je al oppassen maar als het geregend heeft dan gaat hij pas echt los. Bas is altijd vrolijk en in voor een praatje. Sinds kort kan hij zijn passie delen met zijn vriendin Sharon.
Door Ik ben Bas konijn begon in 2017 met auto racen . Ik reed bij de dnrt in een suzuki swift . Daar behaalde ik een aantal keer het podium, en heb zelf me laatste race gewonnen op zandvoort. Ik reed op banen zoals zandvoort, assen en zolder. En ik liet vaak mooie harde maar eerlijke gevechten zien en gaf nooit op. In 2019 ben ik begonnen met prokarten. Ik huurde toen voor het eerst een prokart en ging mee doen met de nxt gp . Ook reed ik de andere races van het kampioenschap en ik deed het erg goed. Voor het eerst in de prokart en gelijk vice kampioen Dat is een mooi begin! In 2020 kon ik het niet meer laten en kocht ook een eigen prokart. Met heel wat gesleutel en tijd heb ik nu me kart zover dat ie toch lekker mee kan komen. Mijn doelen zijn veel lol maken met iedereen, en bekers binnen halen, Nu 2022 zijn wij mee gaan rijden met prokart nederland endurace kampioenschap, we hebben er veel zin in en gaan de strijd aan met iedereen